The Tree of Life

The Tree of Life ass dem Terrence Malick, den eigentlech Philosophie zu Harvard studéiert huet, säi fënnefte Film. Nodeems ech mer den Trailer vill ze oft ugekuckt hunn, huet sech eng eegenaarteg grouss Virfreed entwéckelt. Dës Freed sollt net enttäuscht ginn, mais ass erhiewlech gewuess an ass zu  Bewonneren a Staune ginn. De Film huet mech matgeholl vun Ufank un, sief et a Biller vu kosmeschem Liichten oder engem Kand dat aus dem Schaum an der Buedbidde laachend eropspréngt. Dat Visuellt ass wuel den éischten Deel vun  The Tree of Life den ee bestaunt oder dee wéinstens iwwerrascht. De Malick verbënnt, sief et narrativ oder nëmme grafesch, d’Entstéiung  vun dem Universum, vu Liewe mat der Evolutioun vun enger Famill a virun allem vun dem eelste Jong aus der Famill, dem Jack. Vum Mikrokosmos iwwer de Makrokosmos benotzt de Malick Biller déi an der hei Konstellatioun nach net gesi goufen. Onnëtz et ze beschreiwen, et muss ee selwer gesinn a beschtefalls fillen. D’Faarwen an d’Forme stellen an all Szen d’Liewen a seng Fragilitéit duer. Wann eng Well schléit oder wann zwee Bridder mateneen am Gras sëtzen, da spiert ee kloer wéi gutt et dem Malick gelongen ass eng pantheistesch, allemfaassend Natur, Léift an Dynamik duerzestellen.

Genuch vun der Schwärmerei elo, wéi ass de Film? D’Famill O’Brien lieft an den 1950er an enger klenger Staat an Texas mat dräi Kanner. Mir begleeden e Mann an eng Fra déi verléift sinn, eng Fra (Jessica Chastain) mat bal engelaartegen, gëllenen Hoer an e Mann (Brad Pitt) mat engem strengen an zugläich demütege Gesiicht. Si kréien dräi Kanner, den éischt gebuerenen ass den Jack (Hunter McCracken), den seng ganz Kandheet mat senge Bridder a sengen Elteren an engem Haus verbréngt dat u skandinavesche Stil erënnert an awer onverfehlbar amerikanesch ass. Am Ufank gesi mir den erwuessenen Jack (Sean Penn) an engem Héischhaus stoen, roueg, nodenklech, eescht. Eréischt wa mir gesi wéi seng Kandheet war, wat hien erlieft huet an wéi en et erlieft huet kënne mer erahne wéi e Gefill et fir hien ass erwuessen ze sinn op dëser Welt. Dem Jack seng Kandheet ass geprägt vun enger gudder, gleeweger an onschëlleger Mamm déi him a sengen zwee Bridder e Stéck Himmel gëtt. Si léiert den Jack d’Natur an domadder Gott ze uechten, si danzt wéi en iwwernatierlecht Wiese mat hire Kanner am Gaart a gëtt hinnen déi Léift déi si brauche fir si op eng Welt virzebereeden an der et schéngt wéi wann Léift oder Grace den eenzege Wee wieren. Am Géigesaz zur Mamm verbreet de Papp eng mat Momenter beängschtegend intensiv Autoritéit. Hien wëll den Jack staark maachen, fir alles ze ereesche wat hien ereesche wëll. Mat Kapp a Fauscht soll hien sech duerchsetze kënnen. Tëscht dëse Polen sinn d’Bridder tëscht Léift an Ehrfurcht hin an hir gerass a réischt wann si sech oplehnen an hir Onschold verléiere schéngt et wéi wann si, geprägt vu béiden, en eegene Wee sichen. D’Famill, genee wéi d’Natur ass op subtil an awer iwwerwältegend Art representéiert. Rare ass d’Onschold vun der Kandheet, hei en proustescht verluerend Paradis, esou ästhetesch duergestallt ginn. Rare hunn sech Liewewiesen op enger Leinwand esou no an esou zerbriechlech ugefillt. D’Biller, d’Musek – ënner anerem d’wonnerbar Moldau vum Bedrich Smetana – an d’Narrativ sinn perfekt anenee gefloss an hunn de Filmer an all Moment genossvoll gemaach. Et ass e Film den ufänkt mat Trauer, mat der éiweger Suerg vun der Absurditéit vum Liewen, firwat komme wann ee souwisou erëm geet? Den Terrence Malick mécht aus dëser existentieller Fro e Wandel duerch Zäiten a Platzen den ee mat sech selwer konfrontéiert an déif gräift. Et ass dem Film mat Momenter firzerwerfen dass en sech selwer ze eescht hëlt, dass deelweis ze vill Pathos erakënnt. Näischtsdestotrotz ass et dem Terrence Malick gelongen en Kontinuum ze schafen dat net nëmme Raum an Zäit, mais d’Entwécklung vun alle Mënschen an d’Entwécklung vun engem eenzelne Mënsch ëmfaasst. En ästhetescht Meeschterwierk.


Advertisements

One thought on “The Tree of Life

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s