The Social Network

De Facebook Film. Sou wäerten en wuel vill Leit nennen. Net nëmmen simplifizéirend ass dat, mais wann een den Film bis gesinn huet och nach deelweis falsch. Dem geschaten David Fincher säin neitst Wierk ass menger Meenung no net manner ewéi en Meeschterwierk. An engem moeren Kinosjoer an dem ech oft schon baal liicht depressiv aus dem Cinéma gang sinn  (Dir erënnert Iech unn divers Filmer ewéi Kickass oder leider och Inception) ass et schéin sech einfach duerno ze soen, oder wéinstens no enger kuerzer Denkzäit anzegestoen, ‘ Ahhhh! Do ass en, den gudden Film!’.

Populär ass en wuel elo schonn, behandelt en dach en Thema dat eis all, an ech soen elo all, well 500 Milliounen Mënschen bei mir dat Wuert eropbeschwieren, ugeet an och betrëfft. Kontrovers ass en och, ‘t wees een net wierklech wéi wäit den Fincher wat derbäi gefléckt huet an wéivill wouer ass. Ofgesinn dovunner ass d’Thema ‘Sozial Netzwierker’ den Moment relativ beléift an den Medien, wéi kéint et dat och net sinn, well et ouni zweifel eng ganz Reih ethesch Froen opwierft an nunmol jiddfreen op déi eng oder aner Art doranner involvéiert ass.

Soit. Disskussioun an Medienkrom op d’Säit. ‘t ass en gudden Film. Wourunner hunn ech dat erkannt? Hei eng Approche:

Den David Fincher (Director) an den Aaron Sorkin (Writer) sinn en fantastescht Team. Si wossten ganz genee wéi een esou en delikat Thema verschafft an zesummen an engem wierklech gutt duerchduechtem Script hannerléisst. D’Geschicht vunn dem Mark Zuckerberg  (gespillt vumm Jesse Eisenberg) sengem onmossegen Erfolg gëtt op faszinéierend Art an Weis duergestallt. Mir gesinn éischt den jonken, ultraintelligenten Programmateur an Loner, den zu Harvard studéiert an am Ufang keng Empathie beim Public opkommen léisst. Mir begleeden heen duerch seng Geschicht déi aus Faux-Pas, takteschen Meeschterleeschtungen, Kontkakt zu den ‘richtegen’ Leit, sozialer Verkorkstheet an kalem Kalkül besteet. Hien bedréit säin, wéi et am Film duergestallt gëtt, eenzegen Frënd Eduardo (gespillt vumm Andrew Garfield). Hien schéngt nëmmen falsch Motiver gehat ze hunn fir säin Projet ze realiséieren an d’Fähegkeet tëscht Richteg an Falsch ze ënnerscheeden ass him och net wierklech ginn. Nëmmen heiansto mierkt een, dass hanner all dem en mënschlecht Wiesen stëcht, dat sech extrem gutt verstoppt. Ob all dat stëmmt sief dohinn gestallt. Dass den Plot atemberaubend gutt ass kann een net bestreiden. D’Storyline weist unhand vunn Flashbacks an parallelen Aktiounen wéi Facebook entstaanen ass, wéi den Zuckerberg sech an d’Illegalitéit beginn huet, wéi en Mënschen um Wee verluer huet an wéi en zu dem ginn ass wat en zum Schluss duerstellt. Duerch d’Vermëschung vunn den verschiddenen Etappen léisst den Film eis permanent nodenken iwwer dat wat passéiert. Mir hannerfroen baal automatesch ob seng Handlung gudd oder schlecht wor, entwéckelen nach während dem Kucken en Gefill fir säin Wiesen an, menger Meenung no, eng kléng Portioun Verständnis oder villäicht Matgefill. D’Dialoger sinn immens séier, intelligent, direkt, oft humoristesch an opschlossräich. Nieft den Biller ass den Charakter Mark Zuckberberg och duerch immens Aussoen geformt, den Sorkin, den d’Script geschriwwen huet, huet et gepackt en grandiost Portrait vunn sengem Protagonist ze liwweren.

Zu kengem Moment ass den Film roueg oder langotmeg, en phänomenalen Soundtrack (menger Meenung genee esou gutt wéi den bei Seven oder Fight Club) ënnerstëtzt d’Handlung an den Jesse Eisenberg, Andrew Garfield an souguer den Justin Timberlake, den den Napster Créateur Sean Parker spillt, beweisen hir Kënnen an all Szen. An enger Zeitung hunn ech virunn en puer Deeg gelies, dass Mënschen sech net unn den Mark Zuckerberg erënneren wäerten, mais unn den Jesse Eisenberg als Mark Zuckerberg. D’Kritik ass mer net entgangen, mais virunn allem huet et mer nach eemol kloer gemaach, wéi immens den Eisenberg sech an des Roll erangelieft huet an dass mer mat Sëcherheet nach vill vunn him ze erwarden hunn.

Wien vertraut ass mat dem David Fincher sengem Wierk wees, dass heen zu extrem verschidden Genres an Themen tendéiert. Seven, The Curious Case of Benjamin Button an The Social Network sinn dräi gronntverschidden Filmer an awer sinn se allen dräi eenzegarteg an hirer Cinematographie. Heen ass en Meeschter dorann dem Film en komplett uniquen Stil ze verleihen den sech bei dem Public séier aprägt. Och dësen Film (op der wonnerschéiner Red One Camera gedréit) ass ästhetesch beandrockend. Heen ass en Meeschter op Digital, souzesoen, vunn der Kameraféirung, iwwer d’Beliichtung bis zum Rahmen ass alles perfekt an passt.

Vill Kritiker hunn den Film als ‘Kand vunn senger Zäit’ bezeechent. An jo, natierlech ass en relevant an extrem zäitgemäss. Mais nieft dem wonnen Punkt den en do trëfft ass en einfach och eng brillant Geschicht iwwer Ambitioun, Frëndschaft an Verrot. En beschreiwt den Wëllen em all Präis unerkannt an respektéiert ze ginn. An domadder schlussendlech sech ze definéieren, en Mënsch ze ginn. All des Themen sinn net nëmmen op d’Thema Social Network bezunn, mais sinn universell an betreffen jiddfereen. Wat kann ech soen? Kuckt Iech en unn. O-n-b-e-d-é-n-g-t.

Advertisements

3 thoughts on “The Social Network

  1. Ech hunn en ëmmer nach net gesinn (e leeft nach net hei) mee lo fréen ech mech nach méi drop wéi virdrun.

    Dass ech am Ufank dësem Film géigeniwwer skeptesch woer, huet domadder ze dinn, dass ech geduecht hunn et wier eng lame Zuckerberg-Lobhudelei. Wat et jo lo definitiv net ass. Ech misst also drun denken fir heiandsdo net sou séier ze jugéieren …

    A Respekt fir dësen Review. Kanns roueg mei Filmreviews schräiwen 😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s